Marie Claeson

Jag ska våga vara mig själv – här – tillsammans med er – välkommen!

Hälsar på hos mamma

Juni år 2021 är inne på sina sista dagar. En cykeltur till minneslunden där mamma vilar. Sitter stilla på bänken i lunden och känner tacksamhet att just du blev min mamma. 3 år sedan du dog men du lämnade mig tidigare än så. Fortfarande är de 10 åren med din frontallobsdemens mycket som i ett töcken för mig. Det var så mycket sorg då, mer då än nu. Det känns märkligt.

Single Post Navigation

2 tankar om “Hälsar på hos mamma

  1. marita skrev den :

    tack för orden om din mamma. Det måste ha varit en lång svår tid. Min pappa dog i cancer och ligger nu på samma plats vid det vackar bäcksplet vid minneslunden. De kanske blir kompisar nu där upp, eller var de nu finns. Kramar från din vän vid fyren/Marita

Lämna en kommentar